Job 22 van 39


Report this listing

Solliciteren



Comptable - Boekhouder NL/FR of FR/NL


Functie

We zijn op zoek naar een boekhouder die de algemene boekhoudkundige en financiële processen van dit bedrijf kan beheren. Je bent verantwoordelijk voor alle dagelijkse boekhoudkundige taken, waaronder het opstellen van belastingdocumenten en het bijwerken van onkostendossiers. Je voert financiële transacties uit en boekt deze in het grootboek, met veel aandacht voor detail. Hij/zij voert ook relevante administratieve taken uit (bijv. klanten per e-mail te woord staan en facturen beheren).

Onze klant is op zoek naar iemand die de Finance/Accounting Manager kan ondersteunen : deze persoon heeft geen verantwoordelijkheden als zodanig, maar doet de dagelijkse boekhouding zodat de Manager de belangrijkere taken kan uitvoeren.


Verantwoordelijkheden :

  • Boekhoudkundige gegevens en bestanden bijwerken
  • Budgetten analyseren en onkostendeclaraties opstellen
  • Fiscaal beleid beoordelen en belastingbetalingen en -aangiften beheren
  • Afspreken met klanten om vertrouwelijke boekhoudkwesties te bespreken
  • Transacties vastleggen en overzichten classificeren in het grootboek (bijv. naar activa, passiva en kosten)
  • Bankafschriften aansluiten
  • Transacties analyseren met relevante interne en externe partijen
  • Maand- en jaarafsluitingen uitvoeren
  • Documenten voorbereiden voor audit
  • Klanten per e-mail of telefoon adviseren over financiële zaken
  • Nieuw boekhoudbeleid toepassen en ervoor zorgen dat regels en voorschriften worden nageleefd
  • Rapporteren aan de Accounting Manager en werken aan het verbeteren van financiële processen

Jouw profiel

Vereisten:

  • Vergelijkbare ervaring als boekhouder of in een gelijkwaardige boekhoudkundige functie
  • Bedrevenheid in Microsoft Office Word en Excel; sterke spreadsheetvaardigheden
  • Kennis van boekhoudinformatiesystemen is een voordeel
  • Goede wiskundige vaardigheden
  • Aandacht voor detail
  • Sterke organisatorische en communicatieve vaardigheden
  • Ethiek en vertrouwelijkheid
  • Bachelordiploma in boekhouding
  • Talen: FR (C1) + NL (minimum B1-2)
  • Documenten invoeren en de lay-out verzorgen
    Documenten doorsturen en klasseren
  • Gegevens van de algemene boekhouding invoeren
    De boekingen registreren
  • Budgetten van de organisatie opvolgen door afstemmingscontrole op de bankrekeningen, controle van de algemene kosten en van de facturen, ...
  • Verkoopsovereenkomsten opstellen
    Betalingen opvolgen
    Aanmanen bij onbetaalde rekeningen
  • Tools voor de opvolging van de activiteiten en situatieoverzichten ontwikkelen en bijwerken
  • Briefwisseling sorteren, verdelen, frankeren en registreren
    E-mails behandelen
  • Aangifte doen bij de belastingen (btw, jaarlijkse aangifte van de sociale gegevens, ...)
  • Telefonische oproepen beantwoorden
    Klanten ontvangen
    Klanten informeren of oriënteren
  • Documentatie zoeken die verband houdt met de activiteit van de organisatie of de dienst
    Documentatie doorsturen of archiveren
  • Documenten coderen, klasseren en archiveren
  • De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
    Bestellingen plaatsen
  • Gegevens met betrekking tot de activiteit van het personeel verzamelen
    De loonberekening voorbereiden

Aanbod

  • Interim opdracht die z.s.m. kan beginnen
  • Partltijds
  • Duur van de opdracht : niet bepaald omdat dit afhangt van de kwaliteit van de prestaties van de uitzendkracht.


Solliciteren

Rita Mambole
3225138755

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht